
Ønsker du handle våre produkter som HORECA kunde, er mange av våre produkter tilgjengelige på vinhuset og ASKO.
Ta gjerne kontakt med Helga Dis Asbergsdottir for spørsmål/info: helga@podiumwines.no /
+ 47 938 60 063
Variert butikkstruktur med ulik varemeny.
Per mai 2013 hadde Vinmonopolet 281 butikker fordelt over hele Norge.
Butikkene er delt inn i syv kategorier, 1-7, på grunnlag av salgstall. Kategori 1 er foreløpig ikke i bruk. Kategori 7-butikkene er de største og fører om lag 1 850 produkter.
Det som til en hver tid finnes av testvarer og spesielle partivarer kommer i tillegg. Per i dag er det cirka 250 merker til sammen i disse to gruppene. Bestillingsutvalget med sine 8 000 - 9 000 merker kommer også som et tilbud til kunder som kan vente noen dager på leveransen.
Vinmonopolet har monopol i Norge på salg av varer med over 4,7% alkohol til alle privatpersoner og organisasjoner som ikke har skjenkebevilling. Vår virksomhet er derfor tett knyttet til Vinmonopolets system, som utgjør vår største salgskanal. De produkter som vi tilbyr via Vinmonopolet kan deles inn i fire grupper:
Basisutvalget: befatter de produktene som de aller fleste vinmonopol skal føre. Basisutvalget er igjen delt inn i flere kategorier etter butikkstørrelse. (kategori 1-7)
Bestillingsutvalget: er de varer som vi importører selv har tilgjengelig som vi selv melder opp til salg gjennom bestillingsutvalget på polet. Det vil si at enhver person over 18 år kan bestille opp disse produktene på sitt lokale vinmonopol og få det levert dit for henting. Hver enkelt vinmonopolbutikk har anledning til å hente inn et visst antall varer for å komplettere sitt basisutvalg.
Spesialutvalget: Formålet med spesialbutikkene (Vika og Bergen) er å tilby produkter som ikke er tilgjengelige i våre øvrige butikker. Spesialbutikkene ønsker primært å kjøpe inn produkter som enten er nyskapende, tilgjengelig kun i små parti, har eksepsjonelt høy kvalitet og/eller skiller seg klart ut fra hva som er tilgjengelig i dagens utvalg. Produktene i spesialbutikk er et viktig supplement til det som ellers er å finne i pollistene. Kundene vil finne klassiske produkter fra tradisjonelle og innarbeidede produsenter og områder, og mer ukjente produkter fra små produsenter og mindre kjente regioner.